dissabte, 12 de març de 2011

TEATRE LLIURE: LES 3 GERMANES (20%)

Les tres germanes d’Anton Txékhov
direcció Carlota Subirós
intèrprets:Pepo Blasco Fiódor Ilitx Kuliguin (professor de secundària i marit de Maixa) / Jordi Collet Andrei Serguéievitx Prózorov / Mia Esteve Maixa (germana d’Andrei) / Eduard Farelo Aleksandr Ignàtievitx Verxinin (tinent coronel i comandant de bateria) / Roser Camí Olga (germana d’Andrei) / Víctor Pi Ivan Romànovitx Txebutikin (metge militar) / Alba Pujol Irina (germana d’Andrei) / Bernat Quintana Vassili Vassílievitx Solioni (capità) / Anna Sahun Natàlia Ivànovna (promesa i després dona d’Andrei) / Jordi Serrat Ferapont (criat) / Ernest Villegas Nikolai Lvóvitx Tuzenbakh (baró i tinent) traducció del rus Miquel Cabal Guarro / escenografia Max Glaenzel / vestuari Marta R. Serra / caracterització Núria Llunell / il·luminació Mingo Albir / espai sonor Oriol Roca / so Marta Folch ajudant de direcció Ferran Dordal / ajudanta d’escenografia Àngela Ribera / ajudanta de vestuari Berta Riera / alumnes en pràctiques de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona Sergi Marí i Patrícia Díaz (direcció), Natàlia Aguirre (escenografia) i Anna Ribera (vestuari) construcció d’escenografia Taller d'escenografia Jorba-Miró i els equips del Teatre Lliure

Olga, Maixa i Irina somien canviar de vida, marxar d’on viuen, anar a Moscou. En una societat que s’ensorra, les tres germanes estan plenes de desig, d’impuls, de neguit. Volen transformar-se, volen realitzar tot allò que sempre han somiat. Com tots els grans personatges txékhovians, tenen l’ànima ardent, però la vida les desconcerta. A principis del segle XX, en plena alba d’una nova era, aquesta peça ens parla cruament de la frustració i de l’esperança, del debat constant entre la volada dels somnis i el pes de la vida. I ens llança un repte, una pregunta: què pensaran de nosaltres d’aquí cent anys? És a dir, què pensem avui? Quin sentit té l’existència? Què hem après des de llavors? A principis del segle XXI, les paraules de Txékhov segueixen colpint per la seva franquesa, per la seva enorme i contradictòria humanitat.
Moscou, la felicitat perduda. Moscou, la felicitat promesa. Cadascú té el seu Moscou.

Carlota Subirós

ACTIVITATS  
  1. Quins trets caracteritzen les tres germanes Prozórov? Què les diferencia? Quins canvis es produeixen a la vida de cadascuna de les germanes al llarg de l’obra? I a la seva personalitat.
  2.  Quins són els elements escenogràfics que t’han cridat més l’atenció, i per què? 
  3. Observa l’escenografia i digues quina impressió et produeix. Què creus que volen transmetre el director i l’escenògraf?  
  4. Els efectes sonors també formen part de la posada en escena, en recordes algun de l’obra? Quina impressió t’han produït? Com es combinen aquests efectes sonors amb la il·luminació? I la música? Descriu un dels moments de l’obra en què aquests efectes hagin resolt una de les escenes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada