Les tres germanes d’Anton Txékhov
direcció Carlota Subirós
intèrprets:Pepo Blasco Fiódor Ilitx Kuliguin (professor de secundària i marit de Maixa) / Jordi Collet Andrei Serguéievitx Prózorov / Mia Esteve Maixa (germana d’Andrei) / Eduard Farelo Aleksandr Ignàtievitx Verxinin (tinent coronel i comandant de bateria) / Roser Camí Olga (germana d’Andrei) / Víctor Pi Ivan Romànovitx Txebutikin (metge militar) / Alba Pujol Irina (germana d’Andrei) / Bernat Quintana Vassili Vassílievitx Solioni (capità) / Anna Sahun Natàlia Ivànovna (promesa i després dona d’Andrei) / Jordi Serrat Ferapont (criat) / Ernest Villegas Nikolai Lvóvitx Tuzenbakh (baró i tinent) traducció del rus Miquel Cabal Guarro / escenografia Max Glaenzel / vestuari Marta R. Serra / caracterització Núria Llunell / il·luminació Mingo Albir / espai sonor Oriol Roca / so Marta Folch ajudant de direcció Ferran Dordal / ajudanta d’escenografia Àngela Ribera / ajudanta de vestuari Berta Riera / alumnes en pràctiques de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona Sergi Marí i Patrícia Díaz (direcció), Natàlia Aguirre (escenografia) i Anna Ribera (vestuari) construcció d’escenografia Taller d'escenografia Jorba-Miró i els equips del Teatre Lliure
Olga, Maixa i Irina somien canviar de vida, marxar d’on viuen, anar a Moscou. En una societat que s’ensorra, les tres germanes estan plenes de desig, d’impuls, de neguit. Volen transformar-se, volen realitzar tot allò que sempre han somiat. Com tots els grans personatges txékhovians, tenen l’ànima ardent, però la vida les desconcerta. A principis del segle XX, en plena alba d’una nova era, aquesta peça ens parla cruament de la frustració i de l’esperança, del debat constant entre la volada dels somnis i el pes de la vida. I ens llança un repte, una pregunta: què pensaran de nosaltres d’aquí cent anys? És a dir, què pensem avui? Quin sentit té l’existència? Què hem après des de llavors? A principis del segle XXI, les paraules de Txékhov segueixen colpint per la seva franquesa, per la seva enorme i contradictòria humanitat.
Moscou, la felicitat perduda. Moscou, la felicitat promesa. Cadascú té el seu Moscou.
Carlota Subirós
ACTIVITATS
- Quins trets caracteritzen les tres germanes Prozórov? Què les diferencia? Quins canvis es produeixen a la vida de cadascuna de les germanes al llarg de l’obra? I a la seva personalitat.
- Quins són els elements escenogràfics que t’han cridat més l’atenció, i per què?
- Observa l’escenografia i digues quina impressió et produeix. Què creus que volen transmetre el director i l’escenògraf?
- Els efectes sonors també formen part de la posada en escena, en recordes algun de l’obra? Quina impressió t’han produït? Com es combinen aquests efectes sonors amb la il·luminació? I la música? Descriu un dels moments de l’obra en què aquests efectes hagin resolt una de les escenes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada